Jobba hos oss

På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon. Vi har skapat en nätauktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att buda på.

Vår målsättning är att förändra sättet att handla maskiner, verktyg och fordon på och vi behöver talangfulla människor för att nå detta mål!

Proaktiv ekonomiassistent

Klaravik är på en spännande tillväxtresa och söker nu en junior ekonom som är sugen på att utmanas i en snabbväxande organisation.

Vad vi gör
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Rollen som ekonomiassistent är placerad på vårt huvudkontor i Karlstad.


Vad ditt jobb blir
I rollen som ekonomiassistent får du ansvar för vår kundreskontra och kommer att ha telefonen som viktigaste arbetsredskap i din dagliga kontakt med kunder och kollegor. Då många av våra köpare är utländska är det viktigt att du känner dig bekväm med engelska i tal och skrift. Du kommer bli en del i ett ungt och snabbväxande bolag i nya, fina lokaler i Karlstads Inre Hamn och ingå i ett team om fem kollegor som präglas av entusiasm och laganda. Det är ett utmanande ansvarsområde men vi kan lova en härlig arbetsplats!


I din roll kommer du ha arbetsuppgifter som:
• Påminnelsehantering
• Kundkontakt via telefon och mejl
• Löpande bokföring
• Hantering av gemensam supportmejl
• Fakturafrågor
• Rapportering och statistik
• Kundreskontra


Vem du är
• Gymnasieekonom eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Nyutexaminerad eller några års erfarenhet
• Du är serviceinriktad, förändringsbenägen och ansvarstagande med ett utpräglat problemlösande förhållningssätt
• Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.
• Vi kommer att lägga stor vikt vid rätt person

Detaljerna
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Karlstad
Ansökan: Skicka CV och några rader om dig själv till jobb@klaravik.se. Märk mejlet ”Ekonomiassistent”. Frågor besvaras av vår ekonomichef Michaela Bergström 076-76 66 776. Senast 19/5 vill vi ha din ansökan.

 

Maila ansökan

Säljande auktionsmäklare till Uppsala

Bor du i Uppsala? Är du nyfiken, social, driven och har känsla för försäljning? Letar du efter en unik möjlighet på ett unikt företag? Då är det kanske dig vi letar efter!

Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt.


Vad ditt jobb blir
Även om vår försäljningsarena är digital är det personliga mötet med våra säljande kunder hjärtat i vår affär. I ditt arbete kommer du dagligen att boka möten med och träffa våra säljande kunder. Du fotograferar, filmar samt dokumenterar objekt och sköter administration kring auktionerna. Våra ledord är hög service med kvalitet och vi jobbar långsiktigt med våra kundrelationer. 


För oss är medarbetarna väldigt viktiga, och trots att du kommer få stort eget ansvar kommer du vara del i ett gäng olika individer, med olika dialekter och bakgrund - men alla med samma passion för det vi gör. 


Vem du är
Det viktigaste för oss är att du är prestigelös, nyfiken, social och energisk. Du kommer behöva en stor portion eget driv och struktur för att trivas i den här rollen, inte minst då du kommer att utgå från hemmet. Men vi kan lova dig ett sammansvetsat team och ett unikt och roligt arbete! 


Till skillnad från vår bransch i stort, är vi ett stort antal kvinnor på Klaravik och strävar alltid efter en jämn könsfördelning. B-körkort är ett krav, och du behöver förutom svenska behärska engelska som arbetsspråk. Vi kommer att förse dig med tjänstebil och alla de arbetsverktyg som behövs i jobbet.


Detaljerna
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön
Placeringsort: Uppsala


Ansökan: Skicka CV och några rader om dig själv till jobb@klaravik.se. Märk mejlet ”Säljare Uppsala”. Frågor besvaras av vår försäljningschef Carita Nero, 070-568 05 99. Senast 7/5 vill vi ha din ansökan.

 

Maila ansökan

Säljande auktionsmäklare till Örebro

Bor du i Örebro? Är du nyfiken, social, driven och har känsla för försäljning? Letar du efter en unik möjlighet på ett unikt företag? Då är det kanske dig vi letar efter!

Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. 


Vad ditt jobb blir
Även om vår försäljningsarena är digital är det personliga mötet med våra säljande kunder hjärtat i vår affär. I ditt arbete kommer du dagligen att boka möten med och träffa våra säljande kunder. Du fotograferar, filmar samt dokumenterar objekt och sköter administration kring auktionerna. Våra ledord är hög service med kvalitet och vi jobbar långsiktigt med våra kundrelationer.


För oss är medarbetarna väldigt viktiga, och trots att du kommer få stort eget ansvar kommer du vara del i ett gäng olika individer, med olika dialekter och bakgrund - men alla med samma passion för det vi gör.


Vem du är
Det viktigaste för oss är att du är prestigelös, nyfiken, social och energisk. Du kommer behöva en stor portion eget driv och struktur för att trivas i den här rollen, inte minst då du kommer att utgå från hemmet. Men vi kan lova dig ett sammansvetsat team och ett unikt och roligt arbete!


Till skillnad från vår bransch i stort, är vi ett stort antal kvinnor på Klaravik och strävar alltid efter en jämn könsfördelning. B-körkort är ett krav, och du behöver förutom svenska behärska engelska som arbetsspråk. Vi kommer att förse dig med tjänstebil och alla de arbetsverktyg som behövs i jobbet.


Detaljerna
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön
Placeringsort: Örebro
Ansökan: Skicka CV och några rader om dig själv till jobb@klaravik.se. Märk mejlet ”Säljare Örebro”. Frågor besvaras av vår försäljningschef Carita Nero, 070-568 05 99. Senast 7/5 vill vi ha din ansökan.

 

Maila ansökan

Säljande auktionsmäklare till Gotland

Bor du på Gotland? Är du nyfiken, social, driven och har känsla för försäljning? Letar du efter en unik möjlighet på ett unikt företag? Då är det kanske dig vi letar efter!

Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. 


Vad ditt jobb blir
Även om vår försäljningsarena är digital är det personliga mötet med våra säljande kunder hjärtat i vår affär. I ditt arbete kommer du dagligen att boka möten med och träffa våra säljande kunder. Du fotograferar, filmar samt dokumenterar objekt och sköter administration kring auktionerna. Våra ledord är hög service med kvalitet och vi jobbar långsiktigt med våra kundrelationer.


För oss är medarbetarna väldigt viktiga, och trots att du kommer få stort eget ansvar kommer du vara del i ett gäng olika individer, med olika dialekter och bakgrund - men alla med samma passion för det vi gör.


Vem du är
Det viktigaste för oss är att du är prestigelös, nyfiken, social och energisk. Du kommer behöva en stor portion eget driv och struktur för att trivas i den här rollen, inte minst då du kommer att utgå från hemmet. Men vi kan lova dig ett sammansvetsat team och ett unikt och roligt arbete!


Till skillnad från vår bransch i stort, är vi ett stort antal kvinnor på Klaravik och strävar alltid efter en jämn könsfördelning. B-körkort är ett krav, och du behöver förutom svenska behärska engelska som arbetsspråk. Vi kommer att förse dig med tjänstebil och alla de arbetsverktyg som behövs i jobbet. 


Detaljerna
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön
Placeringsort: Gotland, t.ex. Visby
Ansökan: Skicka CV och några rader om dig själv till jobb@klaravik.se. Märk mejlet ”Säljare Gotland”. Frågor besvaras av vår försäljningschef Carita Nero, 070-568 05 99. Senast 7/5 vill vi ha din ansökan.

 

Maila ansökan

Säljande auktionsmäklare till Hudiksvall (Hälsingland)

Bor du i Hudiksvall? Är du nyfiken, social, driven och har en känsla för försäljning? Letar du efter en unik möjlighet på ett unikt företag? Då är det kanske dig vi letar efter!

Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt.


Vad ditt jobb blir
Även om vår försäljningsarena är digital är det personliga mötet med våra säljande kunder hjärtat i vår affär. I ditt arbete kommer du dagligen att boka möten med och träffa våra säljande kunder. Du fotograferar, filmar samt dokumenterar objekt och sköter administration kring auktionerna. Våra ledord är hög service med kvalitet och vi jobbar långsiktigt med våra kundrelationer.


För oss är medarbetarna väldigt viktiga, och trots att du kommer få stort eget ansvar kommer du vara del i ett gäng olika individer, med olika dialekter och bakgrund - men alla med samma passion för det vi gör.


Vem du är
Det viktigaste för oss är att du är prestigelös, nyfiken, social och energisk. Du kommer behöva en stor portion eget driv och struktur för att trivas i den här rollen, inte minst då du kommer att utgå från hemmet. Men vi kan lova dig ett sammansvetsat team och ett unikt och roligt arbete! 


Till skillnad från vår bransch i stort, är vi ett stort antal kvinnor på Klaravik och strävar alltid efter en jämn könsfördelning. B-körkort är ett krav, och du behöver förutom svenska behärska engelska som arbetsspråk. Vi kommer att förse dig med tjänstebil och alla de arbetsverktyg som behövs i jobbet.


Detaljerna
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön
Placeringsort: Hälsingland, bostadsort förslagsvis Hudiksvall 
Ansökan: Skicka CV och några rader om dig själv till jobb@klaravik.se. Märk mejlet ”Säljare Hudiksvall”. Frågor besvaras av vår försäljningschef Carita Nero, 070-568 05 99. Senast 7/5 vill vi ha din ansökan.

 

Maila ansökan

Vi söker Frontend-utvecklare till Lund

Bor du i Skåne? Är du noggrann, finurlig och på jakt efter en arbetsplats där du kan ta stor plats och vara ledande i arbetet inom ditt område? Vill du vara med och utforma vårt dev-team? Då är det dig vi letar efter!

Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi sedan flera år hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Klaravik växer för varje dag som går och är idag Nordens ledande nätauktion för maskiner, verktyg och fordon. Under fjolåret såldes objekt för över en miljard kronor genom företaget. I Sverige har Klaravik i nuläget 62 medarbetare runt om i landet och huvudkontoret ligger i Karlstad. Under 2019 har Klaravik öppnat ett nytt webbutvecklingskontor i centrala Lund där din tjänst är placerad. 

Vad ditt jobb blir
Klaraviks vision är att skapa världens bästa auktionssytem och det är för det ändamålet din expertis behövs. Vi är i full gång med att utveckla och förbättra plattformen och söker nu en vass frontend-utvecklare för att komplettera vårt team. Du kommer att jobba tillsammans med erfarna backend-utvecklare i ett visionsstyrt och självdrivet utvecklingsteam där ditt bemästrande av CSS och JavaScript tillsammans med din kreativitet kommer att hjälpa oss nå att nya höjder. För oss är varje medarbetare viktig och även om du får ett stort eget ansvar är du också en del av ett lag med olika individer med skilda dialekter och bakgrund. Vi delar dock samma strävan och passion för det vi vill; nämligen att utveckla fantastiska saker tillsammans.

Vem du är
Du är prestigelös, nyfiken och innovativ. Du har jobbat med webb och trivs som fisken i vattnet bland sass-komponenter och template-filer. Eftersom Klaravik är ett innovativt företag måste naturligtvis tekniken hänga med och det är viktigt med ett framtidstänk i det vi gör och bygger.På så sätt ger vi oss själva bästa möjliga förutsättningar för fortsatt utveckling för företaget som helhet. Till skillnad från vår bransch i stort, är vi många kvinnor på Klaravik och vi strävar efter att ha en jämn könsfördelning även på vår utvecklingsavdelning. 


Kvalifikationer
Förmåga att arbeta självständigt såväl som en del av ett team.
Erfarenhet av arbete med olika css- och html-ramverk.
Erfarenhet av vue.js, react,js och liknande JavaScript-ramverk.

Detaljerna
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön
Placeringsort: Lund

Ansökan: Skicka CV och några rader om dig själv till jobb@klaravik.se. Märk mejlet ”Frontend-utvecklare”. Vi går igenom alla ansökningar löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Frågor besvaras av vår CTO Jonas Egidius, 0709 90 93 77.

 

Maila ansökan

Vi söker PHP-utvecklare till Lund

Är du en utvecklare på jakt efter ett spännande företag? Vill du vara med och bygga världens bästa auktionslösning? Vi håller på att bygga upp vår avdelning och behöver tillskott av en senior utvecklare. Vill du vara med och utforma vårt dev-team? Då är det dig vi letar efter!

Vad vårt jobb är


På Klaravik sammanför vi sedan flera år hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Klaravik växer för varje dag som går och är idag Nordens ledande onlineauktion för maskiner, verktyg och fordon. Under fjolåret såldes objekt för över en miljard kronor genom företaget. I Sverige har Klaravik i nuläget 65 medarbetare runt om i landet och huvudkontoret ligger i Karlstad. Under 2019 har Klaravik öppnat ett nytt webbutvecklingskontor i centrala Lund där din tjänst är placerad.


Vad ditt jobb blir


Klaraviks vision är att skapa världens bästa auktion och det är för det ändamålet vi behöver dig. Vi är i full gång med att utveckla och förbättra plattformen och söker nu tre utvecklare som förstärker vårt kontor i Lund. Du kommer att jobba i ett självdrivet team med stor möjlighet att påverka hur vi utvecklar och vilka tekniker vi använder. Främst skriver vi i PHP, men det är ingenting som säger att vi inte kommer att göra avstickare till andra språk om det passar den givna lösningen bättre.


Vem du är


Du har koll på PHP och har jobbat objektorienterat i ett par år. Vi vill bygga ett team som jobbar bra tillsammans, därför är personkemin och viljan att utveckla något riktigt bra tillsammans är viktigare än formella meriter. Självklart behöver du kunna koda, men lika viktigt är att vara driven och att trivas med att jobba tillsammans mot ett gemensamt mål. Eftersom Klaravik är ett innovativt företag måste naturligtvis tekniken hänga med och det är viktigt med ett framtidstänk i det vi gör och bygger. På så sätt ger vi oss själva bästa möjliga förutsättningar för fortsatt utveckling för företaget som helhet.


Till skillnad från vår bransch i stort är vi många kvinnor på Klaravik och vi strävar efter att ha en jämn könsfördelning även på vår utvecklingsavdelning.


Kvalifikationer


Förmåga att arbeta i ett team
Objektorienterad PHP
Erfarenhet av Symfony/Laravel
Grundläggande HTML/CSS



Detaljerna


Antal tjänster: 1
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön
Placeringsort: Lund


Ansökan: Skicka CV och några rader om dig själv till jobb@klaravik.se. Märk mejlet ”PHP-utvecklare”. Frågor besvaras av vår CTO Jonas Egidius, 0709 90 93 77.

 

Maila ansökan