Tryck på knappen för att visa närmaste auktionsmäklare, sök genom att ange ort eller postnummer där objektet finns, eller navigera med hjälp av kartan. Hittar du inte rätt? Här hittar du alla våra mäklare.
Scrolla ner och få svar
Sökresultat: st
Klaravik är marknadsplatsen för maskiner, verktyg och fordon. Genom oss når ditt företag 270 000 registrerade budgivare i 130 länder.
Tryck på knappen för att visa närmaste auktionsmäklare, sök genom att ange ort eller postnummer där objektet finns, eller navigera med hjälp av kartan. Hittar du inte rätt? Här hittar du alla våra mäklare.
Klaravik är marknadsplatsen för maskiner, verktyg och fordon. Genom oss når ditt företag 270 000 registrerade budgivare i 130 länder.
Säljsupport
Vill du sälja något men vet inte vem du ska kontakta? Eller har du frågor om din pågående auktion? Kontakta säljsupport!
270 000 registrerade budgivare
75 000 besök/dag
66 592 sålda objekt/år
2 miljarder kr i omsättning 2020
270 000 registrerade budgivare
75 000 besök/dag
66 592 sålda objekt/år
2 miljarder kr i omsättning 2020
Att sälja begagnade maskiner på Klaravik är tryggt och effektivt. Ett besök av din lokala auktionsmäklare är allt som behövs - ett par veckor senare kan objektet hämtas av köparen. Allt annat kring försäljningen sköter vi på Klaravik.
Klaravik har idag över 100 medarbetare i Sverige samt verksamhet i Norge, Danmark och Polen. Vårt huvudkontor ligger i Karlstad, vårt utvecklingskontor finns i Lund och våra auktionsmäklare är stationerade från Haparanda i norr till Ystad i söder.
I varje län finns en eller flera lokala auktionsmäklare. Vem som jobbar närmast dig ser du i kartan överst på sidan. Du kan också använda vårt formulär.
Mejla eller ring din auktionsmäklare och berätta vad du vill sälja. Tillsammans gör ni upp en tid för att ses och gå igenom objektet.
Ta fram serviceböcker, registreringsbevis och annat som kan behövas. Kanske är det läge för lite finputs också? På sajten blir ett foto dina köpares första intryck.
Mäklaren fotograferar, filmar och gör en beskrivning av ditt objekt. Sedan sätter ni tillsammans ett reservationspris.
Får jag sälja som privatperson?
Nej, på Klaravik är det företag som säljer objekt. Men privatpersoner är välkomna att lägga bud och handla.
Kostar det något att sälja?
Om ditt objekt blir sålt tar vi ut en provisionsbaserad kostnad, som styrs av försäljningsbeloppet. Om objektet inte blir sålt kostar det ingenting.
Måste jag fixa visningar?
Nej, allt på Klaravik säljs utan visning (om inget annat anges). Klaraviks auktionsmäklare är den enda som du behöver träffa och gå igenom objektet med till dess att köpet är genomfört. Köparnas bud baseras på auktionsunderlaget.
Vad är ett reservationspris?
Det lägsta pris som du kan tänka dig att sälja för.
Auktionen pågår vanligtvis i sju dagar. Under tiden tar auktionsmäklaren hand om alla samtal från spekulanter. Dina kontaktuppgifter syns aldrig på sidan.
Ditt objekt annonseras i Sverige och vissa fall utomlands. Varje dag tipsar Klaravik om nya objekt på Facebook, Instagram, nyhetsbrev. Dela gärna länken till din auktion med dina vänner!
Hur får jag veta om någon lägger bud?
Du kan följa budgivningen i realtid på auktionssidan. Du kan även logga in på ditt säljarkonto för att se budhistoriken på varje objekt.
Var syns min auktion?
I auktionsflödet på klaravik.se. Köpare hittar den enkelt genom att välja produktkategori eller län. Klaravik har dessutom ett samarbete med blocket.se, Sveriges största marknadsplats, som gör ditt objekt synligt för Blockets fem miljoner besökare i veckan. Vi marknadsför pågående auktioner genom nyhetsbrev, sociala medier och andra digitala annonser.
Varför syns inte reservationspriset på sajten?
När du och din auktionsmäklare sätter ett reservationspris är det er gemensamma, personliga uppskattning av marknadsvärdet. Kanske visar det sig vara lite för högt? Eller alldeles för lågt? Genom att inte skriva ut det på sajten låter vi marknaden själv göra värderingen. Vi hoppas och tror att det gynnar både köpare och säljare.
Hur hittar jag mina inloggningsuppgifter?
Om du har glömt dina uppgifter kan du kontakta Klaraviks säljsupport på saljsupport@klaravik.se.
Efter auktionen får du ett automatiskt mejl med slutpriset. Blev det högre än du trodde? Grattis! Blev det lite lägre? Då inleds en förhandling.
Ibland slutar budgivningen under reservationspriset. Då tar vi hand om en förhandling mellan köparen och dig. Målet är att få till en affär som alla känner sig nöjda med.
Efter avslutad auktion betalar köparen sin faktura till oss och får dina kontaktuppgifter. Köparen har 15 dagar på sig att hämta objektet.
Dina pengar får du på kontot den femte arbetsdagen i månaden efter försäljningen. Kanske har du också något mer att sälja?
När får jag betalt?
Utbetalningen sker den femte arbetsdagen i månaden efter att ditt objekt blivit betalt av köparen. I samband med utbetalning mejlas ett ekonomiskt underlag till dig som säljande kund. Har du frågor om din betalning kontaktar du saljsupport@klaravik.se.
Mitt objekt blev inte sålt - måste jag betala ändå?
Nej. För objekt som blir sålda tar vi ut en provisionsbaserad kostnad, som styrs av försäljningsbeloppet. Om objektet inte blir sålt tar vi inte ut någon avgift.
Jag har sålt ett registrerat fordon, hur gör jag?
Ägarbyten för registrerade fordon sker alltid mellan köpare och säljare vid avhämtningen. Det innebär att säljaren tillhandahåller del 2 av registreringsbeviset. Saknar du registreringsbevis går det att beställa från Transportstyrelsen. Klaravik säkerställer alltid att eventuell skuld på fordonet löses innan den vinnande budgivaren blir ny ägare. I de fall där Klaravik övertar ägandeskapet för att lösa eventuell skuld görs ett elektroniskt ägarbyte mot köparens kontodetaljer. Detta kan medföra att ägarbytet tar några ytterligare dagar.
Om jag har frågor om betalningen, vem kontaktar jag då?
Kontakta din auktionsmäklare eller vår säljsupport om du funderar över något. Du når säljsupporten på 054-15 13 04 eller saljsupport@klaravik.se.
I varje län finns en eller flera lokala auktionsmäklare. Vem som jobbar närmast dig ser du i kartan överst på sidan. Du kan också använda vårt formulär.
Mejla eller ring din auktionsmäklare och berätta vad du vill sälja. Tillsammans gör ni upp en tid för att ses och gå igenom objektet.
Ta fram serviceböcker, registreringsbevis och annat som kan behövas. Kanske är det läge för lite finputs också? På sajten blir ett foto dina köpares första intryck.
Mäklaren fotograferar, filmar och gör en beskrivning av ditt objekt. Sedan sätter ni tillsammans ett reservationspris.
Får jag sälja som privatperson?
Nej, på Klaravik är det företag som säljer objekt. Men privatpersoner är välkomna att lägga bud och handla.
Kostar det något att sälja?
Om ditt objekt blir sålt tar vi ut en provisionsbaserad kostnad, som styrs av försäljningsbeloppet. Om objektet inte blir sålt kostar det ingenting.
Måste jag fixa visningar?
Nej, allt på Klaravik säljs utan visning (om inget annat anges). Klaraviks auktionsmäklare är den enda som du behöver träffa och gå igenom objektet med till dess att köpet är genomfört. Köparnas bud baseras på auktionsunderlaget.
Vad är ett reservationspris?
Det lägsta pris som du kan tänka dig att sälja för.
Auktionen pågår vanligtvis i sju dagar. Under tiden tar auktionsmäklaren hand om alla samtal från spekulanter. Dina kontaktuppgifter syns aldrig på sidan.
Ditt objekt annonseras i Sverige och vissa fall utomlands. Varje dag tipsar Klaravik om nya objekt på Facebook, Instagram, nyhetsbrev. Dela gärna länken till din auktion med dina vänner!
Hur får jag veta om någon lägger bud?
Du kan följa budgivningen i realtid på auktionssidan. Du kan även logga in på ditt säljarkonto för att se budhistoriken på varje objekt.
Var syns min auktion?
I auktionsflödet på klaravik.se. Köpare hittar den enkelt genom att välja produktkategori eller län. Klaravik har dessutom ett samarbete med blocket.se, Sveriges största marknadsplats, som gör ditt objekt synligt för Blockets fem miljoner besökare i veckan. Vi marknadsför pågående auktioner genom nyhetsbrev, sociala medier och andra digitala annonser.
Varför syns inte reservationspriset på sajten?
När du och din auktionsmäklare sätter ett reservationspris är det er gemensamma, personliga uppskattning av marknadsvärdet. Kanske visar det sig vara lite för högt? Eller alldeles för lågt? Genom att inte skriva ut det på sajten låter vi marknaden själv göra värderingen. Vi hoppas och tror att det gynnar både köpare och säljare.
Hur hittar jag mina inloggningsuppgifter?
Om du har glömt dina uppgifter kan du kontakta Klaraviks säljsupport på saljsupport@klaravik.se.
Efter auktionen får du ett automatiskt mejl med slutpriset. Blev det högre än du trodde? Grattis! Blev det lite lägre? Då inleds en förhandling.
Ibland slutar budgivningen under reservationspriset. Då tar vi hand om en förhandling mellan köparen och dig. Målet är att få till en affär som alla känner sig nöjda med.
Efter avslutad auktion betalar köparen sin faktura till oss och får dina kontaktuppgifter. Köparen har 15 dagar på sig att hämta objektet.
Dina pengar får du på kontot den femte arbetsdagen i månaden efter försäljningen. Kanske har du också något mer att sälja?
När får jag betalt?
Utbetalningen sker den femte arbetsdagen i månaden efter att ditt objekt blivit betalt av köparen. I samband med utbetalning mejlas ett ekonomiskt underlag till dig som säljande kund. Har du frågor om din betalning kontaktar du saljsupport@klaravik.se.
Mitt objekt blev inte sålt - måste jag betala ändå?
Nej. För objekt som blir sålda tar vi ut en provisionsbaserad kostnad, som styrs av försäljningsbeloppet. Om objektet inte blir sålt tar vi inte ut någon avgift.
Jag har sålt ett registrerat fordon, hur gör jag?
Ägarbyten för registrerade fordon sker alltid mellan köpare och säljare vid avhämtningen. Det innebär att säljaren tillhandahåller del 2 av registreringsbeviset. Saknar du registreringsbevis går det att beställa från Transportstyrelsen. Klaravik säkerställer alltid att eventuell skuld på fordonet löses innan den vinnande budgivaren blir ny ägare. I de fall där Klaravik övertar ägandeskapet för att lösa eventuell skuld görs ett elektroniskt ägarbyte mot köparens kontodetaljer. Detta kan medföra att ägarbytet tar några ytterligare dagar.
Om jag har frågor om betalningen, vem kontaktar jag då?
Kontakta din auktionsmäklare eller vår säljsupport om du funderar över något. Du når säljsupporten på 054-15 13 04 eller saljsupport@klaravik.se.
En del av Klaraviks verksamhet är att hantera konkurser och återtag. Med lokal representation i hela Sverige kan vi vanligtvis värdera samtliga maskiner redan samma dag som vi får ett uppdrag. Att vi har uppställningsplatser på 150 orter garanterar en snabb och effektiv hantering.
Hör av dig till konkurs@klaravik.se.
Kontakta oss på atertag@klaravik.se.
9/10 skulle rekommendera oss till en vän eller kollega. (kundundersökning 2020)
Din auktionsmäklare skriver auktionsunderlag, tar bilder och sköter all kontakt med spekulanterna.
Vårt team på säljsupport stöttar dig genom hela affären, i allt från administration till logistik.
Syns man inte finns man inte. Därför ordnar vi så att ditt objekt når ut i bruset och når fram till rätt köpare bland 250 000 budgivare.
Som säljare ska du få pengarna på kontot utan problem. Vi hjälper till med finansiering, momsregler och andra ekonomiska frågor.
Har du frågor kring din försäljning? Vi hjälper dig! Ring oss på vardagar 8-16 eller mejla till saljsupport@klaravik.se. Du kan även chatta med oss direkt här på sajten.